پایان نامه با موضوع نقش بیمه درمان، کالایی ضروری
نوشته شده توسط : admin

وجود درآمد افراد طبقه متوسط جامعه و نرخ رشد اقتصادی

افزایش درآمد سرانه، با افزایش توانایی مشارکت شهروندان در بیمه درمان اجتماعی متناسب است که پیش پرداخت کرده اند. علاوه بر آن به نظر می رسد پرداخت مالیات به دنبال افزایش درآمد، متعاقبا بستر ایجاد تسهیلات یارانه‌های دولتی در بیمه درمان اجتماعی را افزایش می‌دهد. بنابراین رشد اقتصادی تونایی پیش پرداخت را افزایش می‌دهد.

۲-۶-۲-ساختار اقتصادی

عامل دوم ساختار اقتصادی و همچنین محتوای آن می باشد. چیزی که بیشتر مطرح است، رشد نسبی بخش اقتصاد رسمی و غیر رسمی است. بیشتر کشورهای در حال توسعه به زمینه‌های کشاورزی، تولید و بخش‌های خدماتی که بخش مهمی از کارکنان آنها غیر رسمی هستند پرداخته اند. چنین کشورهایی با احتمال زیاد با مشکلات اجرایی در برآورد درآمدها و جمع‌بندی مشارکت‌ها مواجه می شوند،  به علت اینکه خیلی از کارگران دارای حقوق رسسمی مشخص نمی باشند، و این ممکن است شرایط فراهم سازی بخش تامین درمان برای جمعیت بخش غیررسمی را دچار اختلال کند، به ویژه زمانی که اجرای طرح بیمه درمان اجتماعی به طور عمده به مشارکت خانوارها بستگی داشته باشد.

۲-۶-۳-هزینه‌های اجرایی

هزینه های اجرایی است که ممکن است تحت تاثیر توزیع جمعیت مایل به پوشش بیمه‌ای قرار گیرد. خدمت دادن با نظام بیمه درمان اجتماعی به جمعیت در مناطق شهری که دارای حداقل کیفیت از نظر ساختار زیربنایی و تراکم ارتباطات می باشد، آسان‌تر از یک جمعیت روستایی پراکنده و غیرمتراکم است.

۲-۶-۴-توانایی اجرا کردن طرح بیمه درمان

عامل چهارم، توانایی اجرا کردن طرح بیمه درمان اجتماعی است، که به یک نیروی کار ماهر با ظرفیت‌هایی در امور اداری، بانکداری و فرآیند اطلاعات نیاز دارد و باید به طور مطلوب به افراد آموزش داده شود. بسته‌های آموزشی بازارهای مرتبط، همچون خدمات مالی، بیمه‌های تجارتی دیگر و حتی طرح‌های بیمه سلامت معتبر جامعه، باید تهیه شود و به افراد آموزش داده شود.

۲-۶-۵-یکپارچگی بین جامعه

یک جامعه با همبستگی در سطح بالا این چنین تعبیر می‌شود که افرادی با اشتیاق بیشتر افراد دیگر را حمایت می کنند. یک نظام کامل حمایت مالی به حمایت‌های متقابل نیاز دارد، هم از ثروتمند به فقیر، هم از کم خطر به پرخطر. هر کشوری به سطح مناسبی از همبستگی و توانمند کردن این یکپارچگی نیاز دارد. البته در برخی اوقات سیاستگذاران از این یکپارچگی درست استفاده نمی کنند (روزبهانی، ۱۳۹۲).

متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: