پایان نامه کارشناسی ارشد:سنجش رابطه تجارت الکترونیک و گسترش بیمه الکترونیک
نوشته شده توسط : admin

انقلاب و اقتصاد دیجیتالی:

اقتصاد دیجیتالی، اقتصادی است که بر اساس فناوری های دیجیتالی مثل شبکه های ارتباطی دیجیتالی نظیر، اینترنت، اینترانت، اکسترانت و ون رایانه و نرم افزارها و دیگر ابعاد فناوری اطلاعات شکل گرفته است. اقتصاد دیجیتالی برخی مواقع تحت عنوان اقتصاد اینترنتی، اقتصاد نوین یا اقتصاد وب مطرح می شود. اقتصاد نوین، شبکه های دیجیتالی و زیر ساختهای ارتباطی یک سیستم عمومی را برای ارتباط، همکاری و تبادل اطلاعات بین مردم و سازمان ها فراهم می کند. (معمارنژاد،۱۳۸۷،ص۵۷)

طبق نظر چوی ووینستون[۱] این سیستم دارای مشخصات زیر است:

معرفی محصولات دیجیتالی نظیر بانک های اطلاعاتی، اخبار و اطلاعات، کتاب، مجلات، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، فیلم، بازیهای الکترونیکی، لوح فشرده موسیقی و نرم افزار که از طریق تجهیزات رایانه ای و زیر ساخت های دیجیتالی در هر زمان و در هر مکان قابل تحویل هستند.

مصرف کنندگان و شرکتها به سمت  انجام معاملات مالی الکترونیکی از طریق پول الکترونیکی و پول دیجیتالی که به وسیله تجهیزات رایانه ای و نیز سیستم های تلفن همراه قابل نقل و انتقال هستند، هدایت می شوند.

قابلیت استفاده از رایانه و شبکه های رایانه ای در کالاهای فیزیکی مثل خانه و اتومبیل افزایش یافته و بدین ترتیب امکان دسترسی به شبکه  ها در همه جا فراهم می شود(choi,whinstone,2000,p32)

در اقتصاد دیجیتالی بین فناوری ارتباطات در اینترنت و دیگر شبکه ها هم گرایی ایجاد شده و در نتیجه در جریان اطلاعات و فناوری در اقتصاد همراه با تغییرات وسیع سازمانی و استفاده از تجارت الکترونیکی تسهیل می شود. اقتصاد دیجیتالی یک انقلاب اقتصادی را خلق می کند که بر اساس آن می توان به نرخ تورم        پایین تری دست یافت. سیستم های تجارت الکترونیکی بر پایه وب، انقلاب دیجیتالی را از طریق ایجاد مزیت رقابتی در سازمان ها شتاب می بخشند. (معمارنژاد،۱۳۸۷،ص۵۷)

۲-۷ ) استفاده از تجارت الکترونیکی حرکتی به سوی اقتصاد دیجیتالی:

یکی از موضوعات قابل توجه سازمان ها این است که چگونه اجزای مورد نیاز برای حرکت  به سوی اقتصاد دیجیتالی و استفاده از منافع مزیت رقابتی تجارت الکترونیکی را به کار گیرند. در این مرحله باید شبکه های ارتباطی را به عنوان بخشی از زیر ساخت های مورد نیاز مورد توجه قرار دهند، چرا که قسمت اعظم     فعالیت های تجارت الکترونیکی از طریق ارتباط رایانه ها با شبکه اینترنت و اینترانت صورت می گیرد.

از بنگاه ها یک درگاه یا پرتال شرکتی را به کار می گیرند که این درگاه شبکه ای مشتریان، کارکنان و شرکای تجاری به منظور دست یابی به اطلاعات و برقراری ارتباط با بنگاه می باشد.

[۱] Choi and Winston

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلی: سنجش رابطه تجارت الکترونیک و گسترش بیمه الکترونیک

ب ) اهداف فرعی :

– رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات قبل از فروش بیمه( اطلاع رسانی، فرآیند مقدمات فروش، ارائه مشاوره و…)

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات فروش بیمه(فرآیند فروش، مدیریت صدور داده­های بیمه­گر، صدور داده­ها )

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات پس از فروش بیمه(ارتباط و مشاوره پس از صدور، ادعای خسارت، بررسی خسارت و…)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی رابطه کاربرد تجارت الکترونیک با گسترش صنعت بیمه ایران در شعب گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: