پایان نامه با موضوع نقش سنجش رابطه تجارت الکترونیک و گسترش بیمه الکترونیک
نوشته شده توسط : admin

استفاده از تجارت الکترونیکی حرکتی به سوی اقتصاد دیجیتالی:

یکی از موضوعات قابل توجه سازمان ها این است که چگونه اجزای مورد نیاز برای حرکت  به سوی اقتصاد دیجیتالی و استفاده از منافع مزیت رقابتی تجارت الکترونیکی را به کار گیرند. در این مرحله باید شبکه های ارتباطی را به عنوان بخشی از زیر ساخت های مورد نیاز مورد توجه قرار دهند، چرا که قسمت اعظم     فعالیت های تجارت الکترونیکی از طریق ارتباط رایانه ها با شبکه اینترنت و اینترانت صورت می گیرد.

از بنگاه ها یک درگاه یا پرتال شرکتی را به کار می گیرند که این درگاه شبکه ای مشتریان، کارکنان و شرکای تجاری به منظور دست یابی به اطلاعات و برقراری ارتباط با بنگاه می باشد.

به کارگیری اینترانت، اکسترانت و اینترنت توسط بنگاه ها یکی از راه های حرکت به سوی اقتصاد دیجیتالی است که امکان انجام فعالیت های مختلف تجارت الکترونیکی را به بنگاه می دهد. جدول ۲-۱ مقایسه ای بین شرکت های سنتی و شرکت های دیجیتالی را ارائه می دهد. (همان منبع،ص۶۶).

برای فهم تجارت الکترونیکی و تاثیر آن بر سازمان ها، لازم به ذکر است که محیط های کسب و کار امروزی برای پاسخگویی بیشتر تحت فشار بوده و تجارت الکترونیکی دارای نقش بالقوه ای در پشتیبانی از این مسئولیت ها و پاسخگویی ها است. عوامل فنی، اجتماعی، قانونی و اقتصادی در محیط الکترونیکی رقابت را در محیط های کسب و کار افزایش داده اند. به نحوی که نتیجه این رقابت افزایش قدرت مصرف کنندگان و مشتریان است. این عوامل محیطی می توانند تغییرات سریعی را در سازمان ایجاد کنند، به عنوان مثال جانز استرانگ[۱] مدیر شرکت هواپیمایی کوآنتاس بر این باور است که:

«درسی که ما یاد می گیریم این است که چگونه برخی چیزها می توانند تغییرکنند و شما مجبور هستید که در موقعیت هایی که تقاضا بیش از حد است، تغییرات سریع و زیادی را ایجاد کنید» شرکت ها نیاز به عکس العمل سریع در مقابل مشکلات و فرصت ها دارند که این ناشی از وجود محیط جدید کسب و کار است. شکل (۲-۱) ارتباط بین فشارهای کسب و کار و پاسخگویی های سازمان و نقش تجارت الکترونیکی را نشان      می دهد. (معمار نژاد، ۱۳۸۷، ص ۵۸).

[۱] John Strong

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلی: سنجش رابطه تجارت الکترونیک و گسترش بیمه الکترونیک

ب ) اهداف فرعی :

– رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات قبل از فروش بیمه( اطلاع رسانی، فرآیند مقدمات فروش، ارائه مشاوره و…)

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات فروش بیمه(فرآیند فروش، مدیریت صدور داده­های بیمه­گر، صدور داده­ها )

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات پس از فروش بیمه(ارتباط و مشاوره پس از صدور، ادعای خسارت، بررسی خسارت و…)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی رابطه کاربرد تجارت الکترونیک با گسترش صنعت بیمه ایران در شعب گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: