نوشته شده توسط : admin

دلایل انتخاب مدل تعالی در ایران

مدل تعالی سازمانی در شرایطی در ایران مطرح می شود که در جهان بیش از ۷۰مدل سرآمدی و ۹۰ جایزه کیفیت وجود دارد که عموما بهره گرفته از مدل EFQM  وبالدریج بوده اند وبه سوی یکدیگر همگرا شده انداز مهمترین دلایل انتخاب مدل تعالی سازمانی در ایران عبارتند از:

-در میان کشور های جهان ،بیشتر از مدل های دیگر به عنوان جایزه ملی انتخاب شده است.

-روابط خوب ایران با بیشتر کشور های اروپایی و امکان انتقال داشتن و استفاده مستقیم از خبرگان این مدل در دیدگاه سیستماتیک قوی و توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرایند های سازمانی و نتیجه گرایی

 

-مدلی که مبنای ارزیابی و اهدای جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی قرار گرفته منطبق بر مدل EFQMاست.

 

۲-۱۶- پیشینه تحقیق

تحقیقات خارجی

۱- در تحقیقی که توسط پائولو و همکارانش ( ۲۰۰۴)دررابطه با مدیریت کیفیت در باشگاه های ورزشی در دانشگاه آزاد بروکسل در کشور بلژیک انجام دادند به این نتایج  رسیدند که مدل تعالیEFQM  در بخش صنعت و خدمات کاربرد بیشتری دارد و استفاده از آن برای خودارزیابی باشگاه های ورزشی سنتی دارای مشکل می باشد .

ولی با این همه اگر مدیران وکارکنان همکاری های لازم را انجام دهند، می تواند ابزاری مناسب برای رقابت و رشدسازمان ها باشد.(صفری سعید،۱۳۸۲)

 

۲ – اریکسون و گاروار ( ۲۰۰۵ ) در تحقیق خود به مطالعه فرآ یند بهبود عملکرد سازمان از طریق جوایز کیفیتی پرداخته اند. این تحقیق با هدف شناسایی چگونگی جهت گیری و حرکت سازمان ها به منظور بهبود عملکردسازمان از طر یق مشارکت در فرآ یند در یافت جوایز کیفیت انجام شده است . در این  تحقیق چگونگی مشارکت وحضور و به عبارتی فعا لیتهایی که سه شرکت سوئدی درفرآیند کسب جوا یز کیفیت انجام داد ه اند مورد مطالعه قرارگرفته است. یافته های تحقیق نشان داد که عمده فعالیتهایی که سازمان ها برای بهبود عملکرد خود انجام میدهند شامل موارد زیر می باشد(بزرگی مریم،۱۳۸۵)

مشتری مدار ی: سازمان ها به مشتر یان خود وابسته هستند و از ا ینرو باید نیازهای فعلی و آتی وانتظارات رو به  افزایش آنها را شناسا یی نمایند و در جهت تامین آنها برآیند.

فرآیند محور ی: استفاده از مجموع های از فرآ ینده ای  سازمان، همراه با شناسا یی، تعیین تعاملات و مد یریت آنها را نگرش فرآیندی می باشد.

بهبود مستمر : هدف از بهبود مستمر در یک سیستم مدیریت کیفیت، ارتقاء سطح رضایت مشتر یان و سایرطرفهای ذینفع است .در فلسفه بهبود مستمر، بهبود مداوم عملکرد سازمان با ید به هدفی دائمی در تمام سازمان تبدیل گردد.

تعهد مدیریت: رهبران ایجاد کننده ثبات در اهداف وتعیین کننده مسیر حرکت در سازمان هستند . آنهامی بایست در داخل سازمان محیطی را بوجود آورندکه در آن کارکنان بتوانند در جهت نیل به اهداف سازمانی مشارکت داشته باشند.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: