پایان نامه تاثیردرمان چندبُعدی غیردارویی در کاهش میزان نمره انزال زودرس درمردان مبتلا به انزال زودرس
نوشته شده توسط : admin

۶- تعریف متغیرهای پژوهش:

انزال زودرس

تعریف نظری: انزال پایدار یا راجعه با حداقل تحریک جنسی قبل، در حین یا مدت کوتاهی بعد از دخول و قبل از این که شخص آن را بخواهد. این وضعیت همراه با آشفتگی است که با رنج روانی یا مشکل بین فردی مشخص می­شود (شی جی، ۲۰۰۵).

تعریف عملیاتی: نمره­ای که فرد در ابزاز تشخیصی انزال زودرس ( (PEDTکسب می­کند.

درمان چندبُعدی غیرداروئی

تعریف نظری: در نظر گرفتن علل و مولفه­های مختلف تاثیرگذار بر عملکرد ارتباطی و جنسی زوج­ها در مراحل مختلف ارتباط صمیمانه و جنسی زوج­ها و استفاده از فنون و تلفیق آن­ها تحت عنوان بسته­ی درمانی چندبُعدی غیرداروئی که شامل فنون سنتی مثل چلاندن و فن شروع – توقف به همراه روش­ها و فنون انفرادی که عبارتند از آموزش تنش­زدایی فیزیولوژیکی با هدف تمرکز روی احساسات جسمانی و رهای از تنش جسمانی، فن کنترل عضله­ پوبکوکوکسی جوس، آموزش فن بازتوانی عضله پوبکوکوکسی جوس، فنون شناختی و رفتاری به موازات هم (کومار، پای، راویش، راجاگوپال، شیوارودراپا و سیدیکا، ۲۰۰۹). که تمام این فنون در یک رابطه زوجی و در کانال تمرینات زوجی (تمرین لذت بردن از هم بر مبنای تمرکر حسی و تمرین تنش­زدایی بر مبنای کشف اندام تناسلی توسط شریک) قرار می­گیرند.

تعریف عملیاتی: درمان در  ۱۵ جلسه درمانی انجام می­شود که از فنونی جهت کمک به بیمار در درمان و مدیریت مشکل جنسی استفاده می­شود (خلاصه ساختار درمانی به همراه فنون مورد استفاده در فصل سوم ارائه شده است).

 

متن کامل پایان نامه





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: