نوشته شده توسط : admin

- مقدمه

در این فصل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد. و این فصل به سه بخش، مبانی نظری مربوط به متغیر مستقل، مبانی نظری مربوط به متغیر وابسته و  پیشینه تحقیق (تحقیقاتی که در زمینه متغیرهای پژوهش چه داخل کشور و چه در خارج کشور صورت گرفته است) تقسیم می شود.

 

۲-۲- بخش اول: سفارشی سازی خدمات

سفارشی سازی به عنوان پاسخی به تغییر ماهیت تقاضای مشتری برای تنوع بیشتر، و کیفیت بالاتر محصولات می باشد (کاتلر[۱]، ۱۹۸۰). همچنین در تعریفی دیگر سفارشی سازی به معنای ارائه ی محصول به مشتری به گونه ای است که مشتری خود بتواند عناصر اساسی مربوط به محصول و آرایش آن را درون مجموع مدل های انتخابی که از قبل تحت این برند یا نام تجاری تعریف شده است اصلاح و یا تعدیل نماید) مشبکی و دیگران، . (۱۳۸۹

 

۲-۲-۱-تاریخچه سفارشی سازی

واژه سفارشی سازی اولین بار این اصطلاح توسط دیویس[۲] (۱۹۸۷) بیان شد و پاین[۳] (۱۹۹۳) آن را گسترش داد (کویلهو و هنسیلر[۴]، ۲۰۱۲). مبنای این روش بر این ایده استوار است که سیستم های اطلاعات مبتنی بر رایانه با روش های جدید مانند تولید انعطاف پذیر[۵] و تولید به هنگام[۶] ترکیب شده، سیستمی ایجاد نماید که در آن برای هر مشتری محصولی جذاب و مطابق با سلیقه ی او همانند صنایع دستی قدیم و در عین حال با هزینه ی مناسب ساخته شود. پاین در مورد تغییر پارادایم صحبت می کنند و این که پارادایم تولید انبوه دیگر نمی تواند پاسخگوی مسائلی که امروزه در شرکت ها با آن روبرو هستند باشد (پاین[۷]، ۱۹۹۳). بنابر این انتقال پارادایم یا تغییر به سوی بازی جدید با مجموعه قوانین جدید را عنوان می کند، که پارادایم جدید همانا سفارشی سازی انبوه است. طبق نظر پاین سفارشی سازی انبوه جوابگوی انعطاف پذیری و پاسخگویی سریع است و برای همه ی محیط ها، افراد، فرایندها، واحد ها و فناوری ها تغییر شکل می دهد تا خود را دقیقاً با آنچه مشتریان میخواهند هماهنگ کند. پنج مرحله برای سفارشی سازی انبوه تشخیص داده شده است که این مراحل، انتقال از تولید انبوه به سفارشی سازی انبوه را نشان می دهد؛ ترتیب مراحل ذکر شده چنین است:

۱-خدمات سفارشی پیرامون محصولات یا خدمات استاندارد

۲-تولید انبوه خدمات یا سفارش به نحوی که مشتریان به راحتی بتوانند نیازهای شخصی خود را تطبیق دهند. –

۳- انتقال محصول تولید شده به مشتری، جهت فراهم نمودن سفارشی سازی نقطه تحویل

۴-ایجاد پاسخ سریع

۵-قطعه قطعه کردن اجزاء برای تولید سفارشی محصولات و خدمات نهایی (همان)

سفارشی سازی انبوه مستلزم اصلاح محصول توسط خود مشتری است. در این روش شرکت تعامل میان شی ء و فرد را در فاز مشارکت در طراحی مشخص می نماید. بنابراین مشتری نقش فعالتری را در طراحی محصول ایفاء می نماید (پاین[۸]، ۱۹۹۳).

[۱] kotler

[۲] DAVIS

[۳] PINE

[۴] Coelho&Henseler

[۵] FMS (Flexible Manufacture System)

[۶] JIT (JUST in Time)

[۷] Pine

[۸] Pine

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: