نوشته شده توسط : admin

دانشـگاه آزاد اسـلامی

واحد تهران جنـوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ” M.Sc “

مهندسی برق – کنترل

عنـوان :

اتوماسـیون سیستمهای قدرت

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیـــده :

با ورود کامپیوترها و دیگر تجهیزات الکترونیکی به عرصه سیستم های قدرت انتظارات مصرف کنندگان برق روز به روز در حال افزایش است . با توجه به چنین توقعاتی راه حل هایی همچون اتوماسیون فیدرهای توزیع برای داشتن انرژی برق بی وقفه وکاهش زمان خاموشی م شـتریان اجتناب نا پذیر است . شرکتهای توزیع کشورمان نیز با اجـرای طـرح مکانیزاسـیون سیـستم توزیع گامهای نخستین را برای اتوماسیون شبکه های توزیع برداشته و اجرای اتوماسـیون در برخی قسمتهای آن به مورد اجرا گذاشته شده است .در این سمینار با بررسـی امکانـات لازم برای اتوماسیو ن فیدر، تاثیر اتوماسیون را در کاهش زمان خاموشی مـصرف و پروتکـل هـای استاندارد در این زمینه را جهت اتوماسیون فیدر تشریح SCADA کننـدگان و سیـستمهای ارتباطی و مخابراتی می کند.

مقـــدمه :

گسترش روز افزون شبکه های توزیع موجب شده تا دیگر امکان استفاده از روشـهای سـنتی بهره برداری ، نگهداری و حفاظت شبکه میسرنباشد . به همین دلیل برداشت اطلاعات شـبکه های توزیع ، مدون سازی آنها ونیز بهره گیری از سیستم اتوماسیون امری بـدیهی و اجتنـاب ناپذیرمی باشد . طبق تعریف ارائه شده از سوی موسسه IEEE سیستم اتوماسیون توزیـع ، DAS سیستمی است که قادر به نظارت ، هماهنگ نمـودن و اعمـال فرمـان روی تجهیـزات بصورت بلادرنگ و از راه دور درکل سیستم اعم از پست ، فیدر و در محل مصرف میباشد . معمولاً میتواند بصورت فاز به فاز اجرا شود . ضرورت اجرای DAS سیستم اتوماسیون در ایران با توجه به شرایط نامطلوب اکثرشبکه های توزیع ، بیشتر احساس می شود . در حال حاضر از دغدغه های مهم صنعت برق کشور که توجه تمامی مسئولین و کارشناسان بهره بـردار را بـه خود جلب نموده ، مشکلات و معضلات موجود درسطح شبکه های توزیع می باشـد . از جملـه مشکلات موجود در شبکه های توزیع ، بالا بودن تلفات ، افت ولتاژ غیرمجاز ، خاموشی هـای طولانی مدت برق می باشد که با توجه به حجم زیاد سرمایه گذاری انجام گرفته در ایـن نـوع شبکه ها و لزوم بهره برداری مناسب ، ایجاد مراکز اتوماسیون توزیع بعنوان یک راه حل اساسی مطرح میگردد. پیاده سازی سیستم اتوماسیون در شبکه توزیع به اقتصادی کردن بهره برداری منجر خواهد شد . مسئله اقتصادی آنقدر اساسی و مهم است که در یکایک اهداف اتوماسیون بخوبی قابل لمس می باشد . بطوریکه ازعوامل اصل روی آوری و استفاده از آن در شبکه های توزیع می باشد.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: