سمینار کنترل توپ ضد هوایی با استفاده از کنترل فازی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.S.c “ پایان نامه دریافت کارشناسی ارشد
مهندسی برق- کنترل
عنوان :
کنترل توپ ضد هوایی با استفاده از کنترل فازی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

با توجه به نیاز صنایع نظامی دریائی به اتوماسیون هدفگیری و شلیک گلوله توسط کامپیوتر و عدم دخالت نیروی انسانی در این امر، انجام این پروژه گام آوچکی در تحقق این امر خواهد بود. هدف نهایی این است آه با پردازش اطلاعات راداری که روی عرشه این آشتی نصب است عمل دنبال کردن هدف را بوسیله لوله توپ انجام دهیم. بطوریکه در قسمتهای بعدی ذکر خواهد شد در این ترکیب ما به طراحی دو کنترلر کاملاً مجزا خواهیم پرداخت. کنترل کننده اول وظیفه ردیابی هدف را بطور پیوسته بعهده دارد و کنترل کننده دوم وظیفه پایدار سازی لوله توپ را در برابر لرزشهای کاملاً تصادفی ناشی از حرآت پایه را بعهده دارد. این ساختار پیشنهادی به ما این امکان را می دهد که به طراحی مجزای هر یک از این دو بخش بپردازیم.

مقدمه

ردیابی هدف از دیر باز یکی از مهمترین موارد کاربردی آنترل در صنایع نظامی بوده است. ردیابی و دنبال کردن یک شیء یا یک مسیر وظیفه ای است که می تواند بصورت دستی و یا اتوماتیک انجام گردد.

یک سیستم دریابی هدف در عمل نگاشتی است بین گشتاورهای خروجی مربوط به موتورها با وضعیت جدید زوایای سمت و ارتفاع.

در این سیستمها با حرکت هدف در فضا ، دو موتور وظیفه تنظیم وضعیت جدید سیستم را بر اساس موقعیت هدف بعهده دارند که این عمل بطور پیوسته انجام می گیرد.

هدف نهایی ما کنترل یک توپ ضد هوایی معمولی است که بر روی یک پایه متحرک که یک کشتی کوچک یا یک ناوچه است نصب می باشد.

با توجه به نیاز صنایع نظامی دریائی به اتوماسیون هدفگیری و شلیک گلوله توسط کامپیوتر و عدم دخالت نیروی انسانی در این امر، انجام این پروژه گام کوچکی در تحقق این امر خواهد بود. هدف نهایی این است که با پردازش اطلاعات راداری که روی عرشه این کشتی نصب است عمل دنبال کردن هدف را بوسیله لوله توپ انجام دهیم.

بطوریکه در قسمتهای بعدی ذکر خواهد شد در این ترکیب ما به طراحی دو کنترلر کاملاً مجزا خواهیم پرداخت. کنترل کننده اول وظیفه ردیابی هدف را بطور پیوسته بعهده دارد و کنترل کننده دوم وظیفه پایدار سازی لوله توپ را در برابر لرزشهای کاملاً تصادفی ناشی از حرکت پایه را بعهده دارد. این ساختار پیشنهادی به ما این امکان را می دهد که به طراحی مجزای هر یک از این دو بخش بپردازیم.

فصل اول

مقدمه

کنترل فازی امروزه بعنوان یکی از زمینه های تحقیقاتی کاربرد تئوری مجموعه های فازی مطرح است. این تئوری به همراه منطق فازی اولین بار توسط پروفسور زاده در سال 1965 معرفی گردید. بکمک این تئوری میتوان به کمیات فیزیکی ، مفاهیم غیر صریحی نظیر کم، زیاد، متوسط و… را نسبت داد.

منطق فازی نسبت به منطق معمولی بمراتب نزدیکتر به نحوه تفکر انسان است. در سال 1972 پروفسور زاده با ارائه مقاله ای در زمینه کنترل فازی، افق های جدیدی را در زمینه بکارگیری مجموعه های فازی جهت کنترل کیفی سیستمها بوجود آورد. بدنبال آن در سال 1974 ممدانی توانست جهت کنترل یک توربین بخار از کنترل کننده فازی استفاده نماید.

کنترل کننده های فازی که بر اساس منطق فازی عمل می کنند. سیستمهابی هستند جهت تبدیل استراتژی کنترل زبانی (که بر اساس اطلاعات فرد خبره شکل گرفته) بصورت یک استراتژی کنترل اتوماتیک. بطور همزمان با رشد کاربرد منطق فازی در کنترل ، در موارد دیگری چون مدلسازی ، شناسائی ، دسته بندی و تشخیص الگو و… نیز کاربرد منطق فازی بسرعت شکل گرفت . در جدول زیر بخشی از روند تحولات کاربرد منطق فازی در کنترل سیستمها ملاحظه میگردد.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: