پایان نامه بررسی سوابق و تجارب ملی و بین المللی در تهیه و تدوین برنامه های ارزیابی خطر
نوشته شده توسط : admin

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : حقوق

عنوان : بررسی سوابق و تجارب ملی و بین المللی در تهیه و تدوین برنامه های ارزیابی خطر

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

مقدمه

اهمیت ارزیابی و مدیریت خطر در جوامع امروزی مبحثی مهم در تمام سازمان­­ها، موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی می­باشد، این مبحث در موزه­ها به دلیل نگهداری اشیاء تاریخی، منحصر به فرد و گرانقیمت ارزشی دو چندان پیدا میکند. با توجه به اینکه خطر اجتناب ناپذیر است، مدیریت خطر سبب بهبود اتخاذ تصمیم می‌شود و می‌توانیم به طور چشمگیری با استفاده از اطلاعات و امکانات، راهکارهایی برای پیشگیری وقوع خطر و از دست دادن آثار ارزشمند و نفیس در مجموعه موزه­ها اتخاذ کرد. امروزه مبحث مدیریت خطر در موز­های دنیا مورد توجه قرار گرفته است اما در ایران به این موضوع کمتر پرداخته شده است در این پژوهش به تجارب و اقدامات صورت گرفته درباره مبحث خطر در موزه­های کشورهای مختلف پرداخته شده است.

از آنجایی که ارزیابی خطرات تهدید کننده اشیاء در موزه­ها گامی است برای نزدیک­تر کردن امکانات و تجهیزات موزه­ها با استانداردها، ابتدا به بررسی استانداردهای مورد نیاز موزه­ها و پس از آن به ارزیابی عوامل تهدید کننده اشیاء موزه پارس با نگاه ویژه به تابلوهای نقاشی می­پردازیم.

فصل اول،

 کلیات طرح

 

  • بیان مسئله:

عمارت کلاه فرنگی که در باغ نظر شیراز در جنوب ارگ کریم خانی واقع شده است و در سال ۱۳۱۳ خورشیدی رسماً به موزه پارس تبدیل شده است. این عمارت در زمان زندیه برای پذیرایی از سفیران خارجی و مراسم سلام های رسمی و جشن های مورد استفاده بوده و پس از فوت کریم خان زند جسد وی را در شاه نشین شرقی این عمارت بی نظیر به خاک سپردند، بعدها «آغا محمدخان قاجار» استخوان هایش را در آورد و در زیر پلکان کاخ گلستان تهران مدفون کرد. ورودی موزه پارس در ضلع جنوبی بنا قرار دارد، این عمارت به صورت هشت ضلعی ساخته شده و نزدیک به یک و نیم متر بالاتر از سطح باغ قرار دارد. نمای خارجی این عمارت از ۸ اسپر کاشیکاری در بالاو پایین و ۸ لچکی در میان اسپرها شکل گرفته است. در بالای در ورودی، کاشیکاری زیبایی که شامل صحنه به تخت نشستن حضرت سلیمان و منظره شکارگاه است دیده می شود. فضای داخلی بنا دارای ۴ شاه نشین و ۳ اتاق در زاویه و یک راهرو ورودی است. وسط فضای داخلی بنا حوض هشت ضلعی از سنگ مرمر قرار دارد و در بالای آن گنبد بزرگی با مقرنس های گچی و نقاشی های گل و مرغ و بوته تزئین شده که چشم هر بیننده ای را می نوازد. در ۴ جانب بنا ۴شاه نشین همانند صلیب ساخته شده و در هر شاه نشین طاقچه های زیبایی قرار دارد که بر روی آنها نقاشی های زمان زندیه دیده می­شود.

باغ نظر و عمارت کلاه فرنگی در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

در حال حاضر 4410 قلم شیء ثبت شده و حدود 15000قلم شیء ثبت نشده در موزه پارس موجود است،که شامل نسخ خطی،نقاشی،سفال،فلز و… می­باشد. از قدیمی­ترین اشیاء موجود در موزه میتوان به سفالینه­های هزاره سوم پیش از میلاد (رودبار) اشاره کرد. برای نمایش اشیاء از ویترین­های­ فلزی (آلومینیوم) با شیشه­های معمولی استفاده می­شود،تهویه هوا از طریق اسپیلت صورت می­گیرد و نور پردازی در سالن نمایش به وسیله مهتابی(با نور زرد) می­باشد. از آنجایکه ایجاد شرایط مناسب در جهت حفاظت آثار، از مهمترین اصول در امر مراقبت از موزه­­هاست، با بررسی­های صورت گرفته در موزه پارس به نظر می­رسد شرایط محیطی مناسبی که باید جهت حفاظت اشیاء وجود داشته باشد به حد مطلوب ایجاد نشده است. در این پروژه به بررسی شرایط فعلی خواهیم پرداخت و در جهت پیشگیری و شناسایی عوامل تهدید کننده اشیاء اقدام به تحقیق میکنیم.

براي دانلود متن کامل پايان نامه اينجا کليک کنيد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: