نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

بررسی روش های قرار گرفتن IP روی WDM

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

هدف از این مقاله بررسی روش های مختلف قرار گرفتن فریم IP بر روی سیستم های WDM می باشد.

در این مقاله سعی گردیده است که پس از معرفی سیستم WDM به بررسی روش های قرار گرفتن فریم IP به بررسی مزایا و معایب انواع روش های موجود پرداخته و در نهایت این روش ها به مقایسه گذاشته خواهند شد.

در فصل اول اصول ابتدایی WDM بیان شده و مزایای آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس انواع توپولوژی های شبکه های WDM تشریح خواهد شد.

فصل دوم به معرفی روش های قرار گرفتن فریم IP بر روی سیستم WDM پرداخته و در نهایت همه این روش ها از نظر راندمان پهنای باند مقایسه می شوند.

مقدمه

در سال های اخیر شاهد انقلابی آرام و ناگهانی در شبکه های انتقال بوده ایم. تولد WDM توانست تا حدود بسیار زیادی مشکل ترافیک شدید در شبکه های مخابراتی را که ناشی از رشد سرسام آور استفاده از اینترنت می باشد حل کند.

پیدایش فیبرهای نوری و مزایای وسوسه انگیز آنها ما را به کوشش در جهت به بلوغ رساندن این تکنولوژی ترغیب می نماید.

WDM ما را به حداکثر استفاده از پهنای باند بالقوه بی نهایت قادر می سازد.

از سال 1979 تا سال 1995 ماکزیمم ظرفیت انتقال قابل دسترس در هر لینک فیبر نوری به صورت خطی افزایش می یافت به طوری که از 34 مگابیت بر ثانیه به 12800000 مگابیت رسیده است.

سیستم های WDM در مسیر تکامل خود به حوزه های شهری و شبکه های در دسترس (networka ccess) نیز کشیده شده اند و در حال، به سرعت در حال فراگیر شدن در سطح دنیا هستند.

فصل اول: WDM چیست؟

1-1- مقدمه

مخابرات در شبکه های محلی به کندی توسعه یافت برای نیم قرن مخابرات و تلویزیون پیشرفتی نداشتند. ظرفیت محدود آنها باعث عدم رشد آنها گردیده بود.

دهه پیش نشان دهنده پایان این موضوع بود. امروزه اینترنت و فکس می توانند بروی خطوط تلفن منتقل گردند. اما مودم های امروزی جوابگوی آینده نخواهند بود. ایده شبکه تارنمای جهانی برای دیدن تصاویر و ویدئو کلیپ ها، ما را به سمت بسترسازی مناسب در شبکه مخابراتی می برد.

پروتکل های زیادی برای این مطلب ابداع گردیده اند. به طور مثال ATM که یک تکنولوژی با سرعت بالا انتقال در لایه فیزیکی است. این پروتکل می تواند تا 1Gb/sرا منتقل نماید. اما مشکل اینجاست که شبکه های محلی فیبر، در فاصله بیشتر از 500 متر قادر به تأمین چنین پهنای باندی نیست.

MDM راه حل بسیار مناسبی برای افزایش پهنای باند LAN در فیبرهای امروزی می باشد. این تکنولوژی در آینده نزدیک، جایگاه بسیار بالاتری خواهد یافت.

اساس کار این تکنولوژی بر مالتی پلکس کردن چند طول موج بر روی یک تک فیبر است که باعث می شود پهنای باند با فاکتور مالتی پلکسینگ افزایش ناگهانی یابد.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: