نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق قدرت

عنوان:

تحلیل بهینه ورود و خروج واحدهای نیروگاهی برای سیستم با ابعاد بزرگ

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این پایان نامه ابتدا در مورد اهداف تحقیق و ضرورت انجام آن به اختصار اشاره شده است. و روشهای مختلف ورود و خروج نیروگاهها در سیستم های قدرت در ادامه مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع تحقیق این پایان نامه به طور خلاصه ارائه می گردد. این تحقیقات شامل انواع روشهای سنتی و مدرن می باشد. و ورود و خروج نیروگاهها با استفاده از روشهای لیست حق تقدم بررسی (که یک روش سنتی است) وچگونگی اعمال آن به سیستم قدرت تحت مطالعه پرداخته خواهد شد. در فصل چهارم ورود و خروج نیروگاهها بر اساس الگوریتم ژنتیک و روش مورد استفاده در تحقیق، در این فصل بحث و در مورد الگوریتم ژنتیک به تفصیل سخن خواهیم گفت و سپس به بررسی الگوریتم ژنتیک پیشنهادی برای حل مسئله ورود و خروج نیروگاهها بر روی سیستم تحت مطالعه در روند تحقیق می پردازیم و در نهایت نتایج شبیه سازی: آورده شده و سپس این نتایج مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. و نتیجه گیری و پیشنهادات ادامه کار حاصل از این تحقیق پرداخته شده و پیشنهاداتی برای ادامه کار و تحقیقات آتی ارائه شده است.

فصل اول: کلیات

1-1- مقدمه

در طول یک روز ما نوسانات قابل توجهی را در میزان برق مصرفی بین ساعات اوج مصرف و ساعات کم مصرف شاهد هستیم که این مصرف کم برق در نیمه شب و اوایل صبح نسبت به سایر ساعات شبانه روزمشهود است. اگر تولید کافی برای برآورده کردن نیازهای اوج مصرف مطابق با کل روز حفظ شود در آن صورت ممکن است که بعضی واحدها در زمانی که مصرف برق کم است تولیدشان نزدیک به محدوده تولید مینیمم باشد در حالیکه با برنامه ریزی دقیق می توان بعضی ازاین واحدها را خاموش نگه داشته و به مراتب هزینه ها کم شود حال مسئله ای که اپراتور با آن روبروست اینست که مشخص شود کدام واحدها باید روشن یا خاموش شده و به چه مدت؟ برنامه ریزی های متعددی برای حل این مسئله وجود دارد چون تقاضای برق در طول روز از ساعتی به ساعتی دیگر متغیر است لذا بهتر است که از ایده آل ترین و مناسبترین برنامه ریزی عملی براساس معیارهای اقتصادی استفاده شود به عبارت دیگر معیار مهم در عملیات سیستم برقی اینست که نیاز برقی با کمترین هزینه سوخت و با بکارگیری مناسبترین و بهترین نیروگاهها رفع شود علاوه بر این برای اینکه برق با کیفیت عالی و بطور ایمن واقتصادی به دست مشتریان برسد یکی از بهترین انتخاب های موجود، حل مسئله ورود و خروج نیروگاه های حرارتی است در مورد تاریخچه این مسئله نیز باید گفته شود که تا سال 1973 میلادی و قبل از تحریم نفتی که منجر به افزایش سرسام آور قیمت نفت گردید، شرکتهای تولید برق درایالات متحده آمریکا حدود 20 درصد از کل درآمد خود را صرف هزینه سوخت می کردند تا سال 1980 این رقم به حدود 40 درصد رسید. در دوره  پنج ساله متعاقب 1973 میلادی هزینه سوخت، نرخ رشد سالیانه ای معادل 25 درصد داشته است. ارقام فوق نمایشگر اهمیت استفاده موثر از مواد سوختی است که غالبا بصورت غیر قابل تجدید مورد استفاده
قرار می گیرند. بنابراین بدیهی است که اگر در بهره برداری از سیستمهای قدرت بتوان حتی درصد کوچکی صرفه جویی کرد به تنهایی مقدار قابل توجهی ازهزینه بهره برداری و نیز مصرف سوخت کاسته خواهد شد افزایش پیوسته قیمت مواد سوختی و نیز تورم سالانه باعث شده است که همواره بهره برداری اقتصادی از سیستمهای تولید انرژی الکتریکی مورد توجه ومطالعه قرار گیرد. پس هدف کلی از
حل مسئله فوق الذکر به حداقل رساندن هزینه عملیاتی کل سیستم است. این تحقیق روشهای مختلفی را که تا کنون برای حل این مسئله بکار گرفته شده و سیر تکاملی روشهای مختلف را بطور مختصر توضیح داده و همچنین این مسئله را با استفاده از یکی از شیوه های الگوریتم ژنتیک و یک سری تغییرات برروی آن حل می کند.

برای دانلود متن کامل سمینار اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: