پایان نامه با موضوع نقش حمل‌ونقل چندوجهی بر سخت افزار بندری
نوشته شده توسط : admin
  • بندر نکا

بندر نکاء از سال ۱۳۷۴ با پهلوگیری اولین کشتی در اسکله شرکت کشتی سازی صدرا شروع به فعالیت نموده است. موقعیت استراتژیک این بندر در دریای خزر اهمیت آن را در سال‌های اخیر دو چندان کرده است. بندر نفتی نکاء به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر نفتی شمال و بندر تابعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نقش حائز اهمیتی در تهیه سوخت پالایشگاه‌های داخل کشور، سوآپ نفت خام و ترانزیت فرآورده‌های نفتی نظیر بنزین، مازوت و گازوئیل را دارا می‌باشد. عملیات سوآپ نفت خام با همکاری بندر نفتی خارک صورت می‌پذیرد که از این طریق محموله‌های نفتی دریای خزر به خلیج فارس و آب‌های آزاد راه می‌یابند.

این بندر در جوار شرکت‌های بزرگ نفتی شامل پایانه‌های نفتی شمال، حفاری شمال، نفت خزر، کشتی سازی ایران صدرا و نیروگاه نکاء واقع گردیده است که با به‌کارگیری کادری مجرّب و کارآزموده عملیات دریایی کشتی‌ها را انجام داده و با استفاده از اصول و موازین قانونی داخلی و بین‌المللی دریایی بر حسن اجرای این عملیات و حفظ کیفیت بالای ایمنی، بهداشت و رعایت احترام به محیط زیست دریایی نظارت می‌نماید. لزوم رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار و اهمیت نهادن به مسئله مهم و انکار ناپذیر محیط زیست دریای خزر که به‌عنوان یکی از نقاط خاص زیست محیطی و اکولوژی دریایی در دنیا محسوب می‌گردد، از چالش‌های عمده این بندر تلقی گردیده و همواره بر دقّت اجرای قانون دریایی ایران و معاهده‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی در مورد ارتقا سطح ایمنی دریانوردی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی تأکید می‌نماید. بندر نفتی نکاء در حال حاضر دارای پنج پست اسکله می‌باشد که با توجه به اهمیت این بندر در امر سوآپ، با اتمام طرح ملّی حوضچه فراگیر این تعداد به سیزده پست افزایش خواهد یافت.

                    ۱-۱-۱-۱     عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی

بندرها از قدیم عملکرد خود را از طریق مقایسه توان عملیات واقعی و بهینه سازی خود ارزیابی کرده‌اند. همچنین بندر می‌تواند از شاخص‌های عملکرد نیز برای ارزیابی عملکرد خود استفاده کنند. یک بندر مه تنها کارایی فنی و کارایی اقتصادی (هزینه) مد نظر قرار می‌دهد، بلکه کارایی خود در زمینه فراهم نمودن توان عملیاتی را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

در این قسمت از مطالعه به گزیده‌ای از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی ایران پرداخته شده است. با توجه به نمودار (۲-۱۹) روند ظرفیت و عملیات جابه‌جایی کالا در بین سال‌های ۹۰-۱۳۷۶ نشان داده شده است.

متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل

 





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: