پایا نامه تعیین حمل‌ونقل چندوجهی بر نرم افزار بندری
نوشته شده توسط : admin

-۱        موقعیت جغرافیایی بندر شهید رجایی

مجتمع بندری شهید رجایی در استان هرمزگان در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این منطقه در طول جغرافیایی ۵۶ و ‘۴ شرقی و عرض جغرافیایی ۲۷ و ‘۷ شمالی واقع در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز می­باشد و فاصله این بندر تا تهران ۱۵۶۳ کیلومتر و تا فرودگاه بندرعباس ۴۰ کیلومتر می­باشد. مساحت این منطقه ۲۵ کیلومتر مربع می­باشد که می­توان ۵/۷ کیلومتر مربع دیگر به آن اضافه نمود. محوطه بندر شهید رجایی از شمال محدود به زمین­های بایرگچین و کوه‌ها کشار و از اطراف محدود به کانال­هایی است که سیلاب­های دشت فوق را هدایت می­کنند. برخورداری از موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد، دسترسی به آب­های آزاد بین­المللی از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین­المللی جاده­ای و ریلی، نزدیکی به مناطق آزاد کیش، قشم و بنادر منطقه خلیج فارس و بهره­گیری از تأسیسات و تجهیزات مدرن روز، مجتمع بندری شهید رجایی را تبدیل به یک مکان منحصربه‌فرد و استراتژیک نموده است. در ارتباط با موقعیت دریایی، این بندر در پناه جزیره قشم و مصون از امواج بلند دریای عمان و خلیج فارس می­باشد. شکل (۲-۴) موقعیت جغرافیایی بندر شهید رجایی را نشان می‌دهد.

 

 

شکل ‏۲‑۴: موقعیت بندر شهید رجایی

۱-۱-۲        عوامل زیر بنایی و روبنایی بندر شهید رجایی

مجتمع بندر شهید رجایی (بدون لحاظ طرح توسعه) حدود ۲۵ کیلومتر مربع مساحت داشته که در حدود ۵/۷ کیلومترمربع ان زمین­های پشتیبانی و برای طرح­های توسعه و استفاده بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. شکل (۲-۵) گویای جایگاه و موقعیت اراضی پشتیبانی در بندر شهید رجایی می­باشد. (ترمینال کانتینری, ۱۳۸۸)

شکل ‏۲‑۵: موقعیت اراضی پشتیبانی در بندر شهید رجایی

با توجه به وظایف مختلف در بندر، محوطه­های اصلی به­طور کلی به هفت بخش زیر دسته­بندی می­شود:

                    ۱-۱-۲-۱     زیر بناهای بندر

  • کانال دسترسی: این کانال به طول ۶۵۰۰ متر در حد فاصل لنگرگاه تا حوضچه­های بندر واقع شده است. عرض ۲۴۹ متر، عمق ۱۳/۵ متر از صفر نقشه و ۸/۱۵ متر از سطح متوسط دریا، قابلیت عبور هم­زمان دو کشتی اقیانوس­پیما را در عرض کانال میسر می­سازد.
  • حوضچه اصلی: این حوضچه توسط دو موج­شکن ایجاد شده است و وسعتی به مساحت ۲/۳ میلیون متر مربع دارد. طول موج­شکن غربی ۲۵۱۵ متر و موج­شکن شرقی ۲۵۷۰ متر می­باشد و از عمق ۲۰ متری تا حدود ۵ متر بالاتر از سطح دریا احداث شده­اند.

اسکله‌ها: طول اسکله­های موجود مجموعاً ۴۹۰۰ متر است که قابلیت پهلو دهی هم­زمان ۲۲ کشتی اقیانوس­پیما را دارند. این اسکله­ها که در حوضچه­های فرعی ۱ و ۲ واقع شده­اند، به پایانه­های ویژه و بسته به نوع کشتی و محموله آن تقسیم­بندی گردیده­اند. علاوه بر این ۲۲ پست اسکله، تعداد دو پست اسکله مخصوص پهلو دهی کشتی­های تانکر اقیانوس­پیما نیز در ضلع شرقی حوضچه اصلی واقع شده­اند که با تأسیسات لوله­کشی به مخازن ویژه در پالایشگاه بندرعباس متصل می­باشند. در جدول (۲-۱۶) فهرست اسکله­های بندر شهید رجایی نام برده شده است.

متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل

 





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: