نوشته شده توسط : admin

عنوان پایان نامه:

بررسی و مطالعه تطبیقی چالش ها و عوامل تأثیر گذار بر روی میزان گرایش شهروندان به استفاده از دوچرخه در شهر اصفهان در قیاس با شهر آمستردام

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

اولین بار کلمه « توریست »[1] به معنای گردشگر در سال 1772 میلادی به کار برده شده است. این کلمه از ریشه لاتین (tour) و به معنای گردش  و سفر است. این واژه بعدها نام یکی از بزرگترین صنایع جهان را به خود اختصاص داد. صنعتی که در سال 2011 چیزی بالغ بر 988 میلیون نفر از آن بهره مند شده اند که این خود برابر یک ششم جمعیت جهان است(جمشیدی،1385،ص4) .

در شرایط خاص امروزی جامعه ما صنعت گردشگری در بعد انسان گرایانه خود به دنبال افزایش سطح شادابی و نشاط عمومی و کاهش تنش های عصبی وکمک به سلامت آحاد جامعه است تا به نحوی پیشرفت جامعه ایرانی را سرعت ببخشد. در این اثر با درک ضرورت و اهمیت این مساُله سعی شده تا با معرفی نوع جدیدی از نگرش به پتانسیل های موجود در سطح کشور به نام گردشگری با دوچرخه[2] به عنوان ارزانترین و ساده ترین و در دسترس ترین وسیله نقلیه غیر موتوری که پرچم دار حمل و نقل سبز است هم راه کاری برای افزایش میزان گردشگری و سفرهای روزانه در طول ایام سال ارائه شود و هم به حل مشکلات ترافیکی و بحث آلودگی صوتی و هوای کلان شهر گردشگرپذیر اصفهان کمک کرده باشد.

گردشگری با استفاده از دوچرخه همچون شاه کلیدی برای باز کردن قفل معضلات نوین زندگی شهری و صنعتی است که درعین حال که آسان و در دسترس بوده و هست هیچگاه بصورت علمی و با نگاه کارشناسانه به آن در سطح کلان سیاست گذاری های شهری و گردشگری نگریسته نشده است(مرکز مطالعات شهری اصفهان،1390، 1).

از دیدگاه تخصصی گردشگری که بیشتر ابعاد اقتصادی محصولات و خدمات گردشگری را مورد بررسی قرار می دهد قضییه کمی متفاوت خواهد بود، یعنی با در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذاری همچون قیمتهای حاملهای انرژی، هزینه های گزاف خرید و نگهداری از خودرو، نیاز به جای پارک و هزینه ساخت پارکینگ و میزان اشغال زمین برای ساخت آن و آثار زیانبار ناشی از آلودگی هوا و ترافیک بر روی میزان جذابیت فضاهای گردشگری برای گردشگران و شهروندانی که قصد انجام گردش در شهرها را دارند می توان اشاره کرد. از این رو توسعه گردشگری با دوچرخه از طرفی خود عاملی دارآمدزا و از طرف دیگر عاملی برای جلوگیری از کاهش درآمدهای گردشگری به علت آلودگی و مشکلات ترافیکی در کلان شهر اصفهان خواهد بود (کاظمی،1389،22).

از آنجایی که این تحقیق یک پژوهش به صورت مطالعه تطبیقی  است با گزینش کشور هلند به عنوان پیشگام ترین کشور در زمینه گردشگری با دوچرخه سعی در قیاس و الگوبرداری از این کشور شده است. به علت گستردگی زیاد کشور ایران و تنوع آب و هوایی زیاد با انتخاب دو شهر نمونه گردشگری اصفهان در ایران و آمستردام در هلند که تشابهات بیشتری با هم دارند دست به مطالعه موردی با جزییات دقیق تر زده و با بررسی پتانسیل ها و موانع  شهر اصفهان در زمینه گردشگری با دوچرخه در نهایت راهکارهایی کاربردی ارائه خواهد شد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: