فهرست جداول———————————————————– |
ه |
فهرست تصاویر———————————————————– |
ط |
مقدمه—————————————————————— |
1 |
فصل اول: کلیات پژوهش—————————————————- |
5 |
|
1-1 بیان مسئله——————————————————– |
5 |
|
1-2 پرسشهای پژوهش————————————————– |
6 |
|
1-3 فرضیات پژوهش—————————————————- |
6 |
|
1-4 اهداف پژوهش—————————————————– |
7 |
|
1-5 سابقه و پیشینه پژوهش———————————————- |
8 |
|
1-6 روش و فنون اجرائی پژوهش—————————————— |
9 |
|
1-7 محدودیتهای پژوهش———————————————— |
10 |
فصل دوم: سقاخانه——————————————————– |
12 |
|
2-1 تاریخچۀ جریان سقاخانه——————————————— |
12 |
|
2-2 علل شکل گیری جریان سقاخانه————————————– |
15 |
|
2-3 هنرمندان تاثیرگذار و متاثر در جریان سقاخانه—————————- |
17 |
|
2-4 ویژگی زیباشناسانه————————————————- |
19 |
فصل سوم: سقاخانه و نشانه گرایی——————————————– |
22 |
|
3-1 رویکردهای نشانه گرایی در آثار نقاشان سقاخانه————————– |
23 |
|
|
3-1-1 تزئینی—————————————————— |
23 |
|
|
3-1-2 زیبایی شناسی———————————————— |
26 |
|
|
3-1-3 کاربرد——————————————————- |
27 |
|
3-2 علل گرایش——————————————————- |
28 |
|
|
3-2-1 نقش خرده فرهنگها——————————————- |
29 |
|
|
3-2-2 نوگرایی —————————————————- |
41 |
|
|
3-2-3 جریان غالب هنر رسمی ————————————— |
44 |
|
3-3 نشانه ها و طبقه بندی آنها —————————————— |
46 |
|
|
3-3-1 نشانه های مذهبی——————————————— |
48 |
|
|
3-3-2 نشانه های ملی ———————————————– |
52 |
|
|
3-3-3 نشانه های قومی ———————————————- |
54 |
|
|
3-3-4 نشانه های بومی ———————————————- |
55 |
|
|
|
3-3-4-1 نشانه های بومی در مقیاس جهانی ————————— |
56 |
|
|
|
3-3-4-2 نشانه های بومی در مقیاس ملی —————————– |
60 |
فصل چهارم:نشانه های بومی در آثار استاد حسین زنده رودی، پرویز تناولی، صادق تبریزی |
64 |
|
4-1 نشانه های بومی در آثار زنده رودی، تناولی و تبریزی———————- |
65 |
|
4-2 ویژگیهای کمی و کیفی نشانه های بومی در آثار زنده رودی، تناولی و تبریزی– |
78 |
|
|
4-2-1 بررسی ویژگیهای کمی و کیفی نشانه های بومی در آثاراستاد حسین زنده-رودی |
79 |
|
|
4-2-2 بررسی ویژگیهای کمی و کیفی نشانه های بومی در آثاراستاد پرویز تناولی- |
86 |
|
|
4-2-3 بررسی ویژگیهای کمی و کیفی نشانه های بومی در آثاراستاد صادق تبریزی |
95 |
|
4-3 بیان و کارکرد نشانه های بومی در آثار زنده رودی، تناولی و تبریزی———– |
123 |
فصل پنجم: تمایزات و تشابهات نشانه های بومی آثار زنده رودی، تناولی و تبریزی—— |
130 |
|
5-1 ساختارهای بصری نشانه های بومی————————————- |
131 |
|
5-2 کیفیات بصری نشانه های بومی—————————————- |
134 |
فصل ششم: نتیجه گیری—————————————————- |
168 |
تصاویر و گزارش کار عملی————————————————— |
182 |
منابع و مآخذ————————————————————- |
191 |